Reklamationer

* "Är din leverans transportskadad??" 

Om vi skickat med Posten: 020-23 22 21 så hjälper de dig. 
Om vi skickat med DHL: 0771-345 345 så hjälper de dig. 

Glöm inte ringa Fraktbolagen, vi köper tjänsten av dem och skadan måste registreras hos dem först


Gäller det ett bordtennisbord så måste skadan vara noterad på antingen fraktsedeln eller i chaufförens digitala dosa. Annars blir det väldigt svårt att få DHL att godkänna din reklamation. Ta foto på emballaget eller foto på skadan och ring DHL. Din skada måste vara anmäld inom 7 dagar hos DHL annars godkänner de inte några reklamationer.

 

Övriga reklamationer (skadade eller felaktiga) skall göras inom 7 dagar för att mottagaren skall kunna ställa ersättningsanspråk. Ring oss på 042-77555. Beskriv felet noggrant och hur skadan uppkommit. Sport Total svarar inte för försämring som uppkommit därefter, genom förslitning, försummad eller felaktig skötsel. Här följer några exempel:

* "Spricka i gummit" Tillverkaren kan inte garantera att plattan limmas mer än en gång. Spricka kan uppkomma genom för mycket lim som löser upp svampen och det är köparens ansvar att behandla varan på rätt sätt. Tänk på att förvara ditt racket i en racketväska så gummit inte torkar eller blir skört.

* "Sulan/skon släpper i sömmen" Om skorna inte håller minst sex månader anses det som en reklamation. Tillverkaren måste få se skon för att kunna göra en korrekt bedömning och för att kunna rätta till problemet. Ett visst slitageavdrag kan göras om varan är flitigt använd. Observera att fotbollsskor som ligger under fotboll/skor/gräs inte ska användas på tex. konstgräs. De är inte gjorda för det. Om du spelar/tränar på konstgräs måste du använda konstgrässkor eller grusskor som tåler hårdare påfrestningar.

* "Min tröja - shorts - overall osv. passar inte" Våra storlekar är satta av tillverkaren. Vi ansvarar inte för att de kommer passa exakt utan kunden har fri rätt att skicka tillbaka varan/produkten. Läs mer under returer. Tryckta textilier tas ej tillbaka som returer.  

* "En flisa har lossnat från stommen" Är er stomme lackad av oss så är det en självklar reklamation. Har ni själva lackat stommen eller inte lackat den alls kan vi inte ge några grantier för att den ska hålla.

* "Innebandyklubban är knäckt" De gällande bestämmelserna är att om en klubba bryts så vill tillverkaren ha in hela klubban för att kunna göra en korrekt bedömning. En klubba tåler inte hur mycket som helst utan certifieringen och testerna som görs på alla klubbor innan de säljs är väldigt säkra. Oftast är anledningen att för mycket våld använts och då ska klubban brytas för att inte skada spelaren eller motståndaren. Om du eller motståndaren trampar på klubban så ska den brytas för att inte skada någon eller att du vid skott trycker klubban för hårt i marken. Det syns väldigt tydligt om klubban bryts om det hänger med trådar och fiber att påfrestningen varit för stor. Var rädd om din klubba! 

* " Observera att en förslitning är inte en reklamation! " Många produkter kan inte hålla i all evighet 

* "Här följer hur du reklamerar , steg för steg " 
1. Vid returer eller felskick se fliken "Returer"  
2. Annars skriv en lapp hur skadan gick till och ert namn, adress och mobilnummer. 
3. Skicka tillbaka den söndriga varan till oss. Sport Total, Storgatan 7 , 26776 Ekeby. Kunden står för frakten till oss. 
4. Alla delar måste skickas med så de kan göra en korrekt bedömning. 
5. Vi skickar varan vidare till leverantören. 
6. Om reklamationen godkänns så får du en ny vara och pengar tillgodo för frakten du lagt ut om inget slitageavdrag görs. 
7. Går inte reklamationen igenom så kostar det dig frakten du lagt ut och även vår frakt till leverantören tyvärr.